[Jeu] Le sphinx à deux fêtes

Inspis, théories, conseils ...
Répondre
Orlov
Dieu d'après le panthéon

Re: [Jeu] Le sphinx à deux fêtes

Message par Orlov »

En revanche, j'ai aucun jeu sous la main. Je laisse donc cette dernière à qui veut !
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.

Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.

Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
Gridal
Dieu d'après le panthéon

Message par Gridal »

Allez, je viens de rentrer de vacances, je relance le jeu.

On cherche un livre de base.
MEDIEVAL SIEGE

Occasionally, characters may find themselves participating in sieges under conditions similar to the above. These might be actual historical engagements or part of an alternate timeline...

STORMING THE WALLS

The following is true of sieges:

Direct assault using ladders was always a dangerous affair, as it subjected attackers to enemy arrows and, of course, ladders could always be pushed away. For game purposes, characters suffer 1d6 hits from missile fire per round (no dice) unless shields are held aloft, which is
not always possible when scaling ladders, etc.

As previously stated, ladders are fraught with risk, for not only is movement reduced to 10', but there is a flat 1 in 1d6 chance per round of these being successfully repelled. Smart defenders will no doubt take advantage of this and might employ boiling oil or burning sand instead, both dealing damage per the above table.
Pyth
Dieu d'après le panthéon

Message par Pyth »

Allez au pif et histoire de s'y remettre, Hârnmaster?
All things are true. God's an Astronaut. Oz is Over the Rainbow, and Midian is where the monsters live.
Gridal
Dieu d'après le panthéon

Message par Gridal »

Non ce n'est pas Hârnmaster.
Répondre